Het aanbreken van de lente is ook het startschot van een nieuw toeristisch seizoen. Gelukkig gaan Limburgers bij tegenwind harder trappen. En dat doen we samen! Samen met de partners, met Toerisme Limburg, de provincie Limburg … en met Matteo Simoni. Opnieuw is hij het gezicht van de nieuwe nationale promotiecampagne. Onder het motto ‘Maak het goed in Limburg’ maakt hij een roadtrip op de fiets door Limburg.
Nationale promotiecampagne
We trappen onze bestemmingspromotiecampagne af met maar liefst 250 billboards verspreid in Vlaanderen tot de zomer. In maart verscheen onze nieuwe 30” videospot op Eén, VTM en TVL. Vanaf eind april vullen we dat aan met de 7” spot vlak voor het Weer. Daarbovenop plaatsen we in print vanaf 26 maart maandelijks een volledige pagina in Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, De Standaard en Het Nieuwsblad. Daarmee bereiken we telkens 2.4 miljoen lezers.
Ook online blijven we gedurende de lente en zomer sterk inzetten via VTM Go (1.3 miljoen expressies), hln.be homepage (2 miljoen expressies/dag), hln.be in je buurt (4 miljoen expressies/dag) en het Mediahuis (2 miljoen expressies). Ten slotte verzekeren we via Google en social mediakanalen continue aanwezigheid via mooie doelgerichte (remarketing) content.
Limburg Vakantiespecial
We lanceerden ook een gloednieuwe Limburg Vakantiespecial Lente-Zomer. Dit magazine omvat maar liefst 90 pagina’s inspiratie voor een geslaagde lente- en zomervakantie in Limburg. In het najaar volgt de Limburg Vakantiespecial Herfst-Winter. Met twee specials verspreid over het jaar zijn we flexibel en spelen we kort op de bal.
De lezers van Goed Gevoel en Libelle kregen deze special als bijlage bij hun magazine. Ook bij onze partners kan je een gratis exemplaar bemachtigen. Een digitale versie van de Limburg Vakantiespecial Lente-Zomer lees je op www.visitlimburg.be. In totaal worden er ruim 370.000 exemplaren verspreid.
Ondersteun onze campagne
Samen zetten we onze campagne ‘Maak het goed in Limburg’ extra kracht bij. Draag ook onze campagne mee uit, en bereik nog meer gasten met onze boodschap. Hoe kan je dat doen? Deel onze campagnespot met Matteo Simoni op jouw online kanalen, en laat nog meer gasten mee genieten. Installeer het Facebookkader op jouw Facebook profiel, en creëer nog meer bereik voor onze campagne. En wuif jouw gasten letterlijk uit met de slogan ‘maak het goed’.