Campagnes zetten zakelijk toerisme in Limburg in de kijker.

vrijdag, 19 juli 2024

Bij Visit Limburg zetten we ons voortdurend in om het zakelijk toerisme in Limburg te promoten en te versterken. Onlangs hebben we twee succesvolle campagnes afgerond die zowel lokaal als in de aangrenzende regio's hun impact hebben gehad: de Sales Drive en een gerichte online campagne op LinkedIn en Google. De campagnes hebben vooral als doel om de bekendheid rond ons zakelijk toeristisch aanbod te vergroten en om directe interacties en samenwerkingen met (potentiële) bedrijven te bevorderen. 

Derde editie van de Sales Drive
De Sales Drive is het resultaat van een gezamelijke inspanning van Visit Limburg en de zakelijke partners. Samen contacteerden we een grote groep bedrijven in en buiten Limburg wat resulteerde in maar liefst 32 afspraken. Onze zakelijke partners gingen samen met ons op pad in Limburg, Vlaams-Brabant, Brussel en Antwerpen. Het doel was om ons zakelijk aanbod voor te stellen aan bedrijven in zowel de publieke als private sector, met een focus op KMO's van minstens 25 medewerkers. Elke bezoek werd zorgvuldig voorbereid en er werd een persoonlijke touch toegevoegd door Limburgse vlaaien en gepersonaliseerde koffiebekers mee te nemen. Een sympathiek gebaar dat geapprecieerd werd door de bedrijven. Deze Sales Drive was niet alleen effectief voor het promoten van zakelijk toerisme, maar ook een uitstekende gelegenheid om de onderlinge banden met collega-partners en Visit Limburg te versterken.

Online Campagne voor hogere merkbekendheid
Naast de Sales Drive, hebben we een gerichte digitale campagne gelanceerd op LinkedIn en Google. Deze campagne, die liep van 22 april tot en met 16 juni, was gericht op zowel Vlaanderen als Nederlands-Limburg en Noord-Brabant. De resultaten waren heel positief met 1.404.412 impressies (60% in Vlaanderen en 40% in Nederland) en 5.449 klikken (77% in Vlaanderen en 23% in Nederland). 

Het concept van deze campagne vertrekt vanuit het idee dat Limburg ruimte biedt voor zakelijk succes. Daarmee willen we de troeven van onze groene provincie uitspelen: ruimte en rust, authenticiteit, bereikbaarheid, gastvrijheid en het ontzorgen van de zakelijke gast. In de campagnebeelden werd er telkens een link gelegd tussen het beeld (een landschap) en de tekst die een knipoog naar het beeld bevat. Deze campagne heeft aanzienlijk bijgedragen aan het creëren van merkbekendheid, met een bereik van meer dan 85.000 mensen op LinkedIn in zowel Vlaanderen als Nederland. Het succes van deze eerste fase motiveert ons om in een volgende fase enerzijds verder in te zetten op het creëren van awareness met promotievideo's. Anderzijds gaan we ook extra focussen op verkeer naar het zakelijk aanbod op visitlimburg.be en daarbij hopelijk een hogere conversie realiseren in de vorm van effectieve aanvragen.

Ondertussen kunnen we dus al terugblikken op een aantal mooie campagnes en activiteiten die we dit jaar binnen het zakelijk toerisme hebben gerealiseerd. Met onze zakelijke netwerktafels, de 24 Meet in Limburg, onze deelname aan BBT online, de Sales Drive en de eerste fase van de online campagne hebben we onze provincie op de kaart gezet als interessante, zakelijke bestemming. Momenteel ronden we de opnames af van de promovideo's, voor fase twee van de online campagne. In het najaar staan ook nog twee beurzen op de planning. Daarmee blijven we investeren in de groei en versterking van het zakelijk toerisme in Limburg.

Agenda

26 november

Visit Limburg Lezing: gastvrijheid op maat

Heusden-Zolder
Lees meer

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944