Visit Limburg voert tweemaal per jaar een uitgebreid onderzoek uit om de impact van Gast magazine op de lezers en hun interacties te meten. Dit stelt ons in staat om de waarde van het Gast magazine te beoordelen en te begrijpen hoe het bijdraagt aan de activiteiten van onze toeristische partners. Via het onderzoek wil Visit Limburg een aantal dingen meten: de lees- en bijhoudgewoonten van het Gast magazine, de tevredenheid over het Gast magazine, de acties ondernomen op basis van het Gast magazine.
Lezers houden Gast magazine graag lang bij en delen het met anderen
Uit de resultaten blijkt dat 96% van de lezers het magazine thuis in zijn bezit heeft gehad. Ook opmerkelijk is dat 46% van hen het magazine deelt met mensen buiten hun gezin (door het magazine te tonen of te lenen), wat het bereik en de impact van het magazine vergroot.
Gast magazine behoudt zijn relevantie ook lang na de verspreiding. Na twee maanden bewaart 70% van de niet-abonnees en zelfs 82% van de abonnees het magazine nog steeds. Niet-abonnees kiezen er het vaakst voor om het bij te houden tot de volgende editie (43%). Onder de abonnees vinden we een grotere groep fans die alle edities verzamelen (46%), wat getuigt van de blijvende waarde die het magazine heeft.
Meer dan 1 op 3 lezers gaat effectief op uitstap na het lezen van Gast magazine.
Een opvallend resultaat is de hoge mate van tevredenheid onder de lezers. Respectievelijk 39% van de niet-abonnees en 46% van de abonnees geeft aan zeer tevreden te zijn en geeft het magazine een score van minstens 9 op 10. De gemiddelde score van 8,4 en 8,5 op 10 bevestigt de kwaliteit en relevantie van de inhoud van Gast magazine.
Gast magazine is niet alleen geliefd bij lezers, maar het inspireert hen ook om actie te ondernemen. Maar liefst 75% van de niet-abonnees en 79% van de abonnees heeft concrete stappen ondernomen op basis van het magazine. Dit vertaalt zich vaak in het opzoeken van informatie, waarbij de website van Visit Limburg een veelgebruikte bron is.
Lezers zoeken niet alleen informatie op, Gast magazine leidt ook tot effectieve uitstapjes. Onder niet-abonnees heeft 38% een uitstap gedaan, terwijl dit percentage stijgt tot 43% onder abonnees. Dit varieert van daguitstapjes tot langere vakanties. Gast magazine draagt dus echt bij aan het stimuleren van toeristische activiteiten.
Deze resultaten bevestigen dat Gast magazine een krachtig instrument is om je uitbating of toeristisch product te promoten. Door deel te nemen aan het magazine vergroot je niet alleen je zichtbaarheid onder (potentiële) gasten, maar draag je ook bij aan de groei van het toerisme in Limburg.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944