Stel, je wil met je horecazaak meer fietsers aantrekken. Hoe begin je eraan? We vroegen het aan Filip Nicasi, expert in horecamanagement en -communicatie.
Wat is stap één op weg naar meer fietsend cliënteel?
“Jezelf blijven. Is fietsen je ding niet? Wees daar dan eerlijk in. Je moet er 100 % voor willen gaan."
Hoe maak je het verschil met concurrenten?
“Zoek een unieke eigenheid om in the picture te zetten. Dat kan iets kleins zijn, zolang je het maar volledig afstemt op je doelgroep én op het seizoen.”
Verdien je genoeg aan fietsende gasten?
“Aan fietsende klanten verdien je voldoende als je het goed aanpakt. Nog een kanttekening: je mag heus flexibel zijn met je openingsuren. Ook dat zal je meer winst opleveren.”
Speelt Toerisme Limburg hierin een rol?
“Vanzelfsprekend. Je aanbod moet metéén je mogelijke klanten bereiken. Toerisme Limburg zorgt voor dat spreekwoordelijke duwtje in de rug."
Meer inspiratie? Fiets voor het volledige verhaal van Filip naar de digitale versie van het Doe-boek.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944