Twee geslaagde eindejaarscampagnes

donderdag, 27 januari 2022

Tijdens de eindejaarsperiode lanceerden we niet één, maar twee krachtige campagnes. Met de Samen sterk printcampagne en bannering staken we onze sector een hart onder de riem en bedankten we al onze gasten voor hun bezoek. De online campagne Wa gaan we doen bundelde tips voor trips in ons mooie Limburg. Beide campagnes werden positief onthaald!

Wa gaan we doen

Na een succesvolle editie tijdens de zomermaanden lanceerderen we in december de wintereditie van Wa gaan we doenDie campagne zet Limburg op een straffe manier in de kijker, zowel als ideale dichtbijbestemming als de 'place to be' voor daguitstapjes! Aan de hand van inspirerende content en goede contentmarketing krijgen de gasten relevante tips aangereikt, zodat we voor Limburg het perfecte antwoord bieden op die vaak gestelde vraag: "Wa gaan we doen vandaag?".

Een primeur bij deze campagne was het gebruik van TikTok. Daarmee wilden we een jong publiek, meer specifiek de studenten, bereiken. Drie TikTokvideo's deden onze gasten goesting krijgen in onze Limburgse gastronomie. Daarnaast voorzag ons online communicatieteam 8 blogs boordevol winterse inspiratie. Dat bleken de ideale ingrediënten voor een succesvolle campagne. 

Mede in combinatie met de promotiecampagne voor de Visit Limburgcheque verwelkomden we 75% meer bezoekers op de visitlimburg-website dan in dezelfde periode van 2020. We zijn er in geslaagd om onze gasten te inspireren en te prikkelen om verder te klikken, wat resulteerde in mooie resultaten. Daarnaast was TikTok een interessante aanvulling op onze kanalenkeuze. Volgend jaar graag meer van dat!

  

Samen sterk

De Samen sterk-campagne verscheen op de laatste dag van 2021, in alle kranten van Het Mediahuis: Het Belang van Limburg, Het Nieuwsblad, De Standaard, en Gazet van Antwerpen. De totale oplage was 491.000 exemplaren, verspreid over heel Vlaanderen.

Ook online werd de campagne ingezet, en mét succes! Op 31/12/2021 en 01/01/2022 plaatsten we online banners op de website van Het Belang van Limburg, Het Nieuwsblad en De Standaard. Dat was goed voor méér dan 1,8 miljoen vertoningen op oudejaarsdag en maar liefst 2.345.049 vertoningen op nieuwjaarsdag. We kijken alvast uit naar wat 2022 ons brengt.

Meer nieuws

Verenigde krachten: Belgisch en Nederlands Limburg samen als 1 topbestemming

Belgisch en Nederlands Limburg slaan de handen in elkaar voor een grensoverschrijdende campagne om Duitse toeristen aan te trekken. Het doel is om de twee Limburgen te promoten als één sterke...
Lees meer

Verenigde krachten: Belgisch en Nederlands Limburg samen als 1 topbestemming

Lees meer

Limburg: open voor ontdekking

Met een nationale promotiecampagne nodigen we onze gasten uit om Limburg te komen ontdekken. Zowel op tv, in het straatbeeld als online hebben we de afgelopen weken onze groene provincie in de kijker...
Lees meer
Campagnebeeld voorjaar 2023 Matteo Simoni

Limburg: open voor ontdekking

Lees meer

Spoor gasten aan om te genieten van de bloesems in Limburg

De lente is weer in het land en dat betekent dat onze Limburgse bomen en struiken opgefleurd worden met prachtige bloesems! Gasten die een tripje naar en in Limburg willen plannen vinden alle...
Lees meer

Spoor gasten aan om te genieten van de bloesems in Limburg

Lees meer

Agenda

26 november

Visit Limburg Lezing: gastvrijheid op maat

Heusden-Zolder
Lees meer

Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be

BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944