Samen met de andere Vlaamse provincies promoten we het toerisme in Vlaanderen onder de koepel ‘Vlaanderen Vakantieland’. Zonder televisieprogramma, maar mét digitaal inspiratieplatform.
En dat doen we goed, want maar liefst 69% van alle overnachtingen in Vlaanderen wordt geboekt door toeristen uit eigen land. In absolute cijfers spreken we zelfs over 16,2 miljoen overnachtingen per jaar. Wat moet er dan anders? Eigenlijk niets. Samen met de andere Vlaamse provincies hebben we ervoor gekozen om het toerisme voortaan onder de koepel ‘Vlaanderen Vakantieland’ in de kijker te zetten. Een merknaam die bij het brede publiek bekend is en perfect zegt waar het om gaat.
Op 11 april werd het vernieuwde digitale inspiratieplatform www.vlaanderenvakantieland.be voorgesteld. Op deze website worden er reisverhalen verzameld en campagne gevoerd voor Vlaanderen. Je vindt er ook tal van leuke adresjes en logiessuggesties. Om het inspiratieplatform bekend te maken loopt er een promotiecampagne. Het meest in het oog springend is de radiocampagne waarin 25 weken lang telkens een nieuw vakantieverhaal verteld wordt.
De radiospot ter promotie van Limburg liep gedurende twee dagen op Radio 2 en Studio Brussel. Herbeluister de radiospot hier. De advertentie over 'bloesems in Haspengouw' liep op Facebook, herlees het artikel hier.
We noteren alvast volgende succesvolle resultaten van de campagne voor Limburg:
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944