Hadden we je al bedankt voor al je inspanningen in deze moeilijke tijden? Echt, van harte, een dikke dankjewel. We blijven met alle partners hard aan de kar trekken om te zorgen dat we deze moeilijke periode kunnen overbruggen.
De zomer zorgt in de toeristische sector voor een rollercoaster:
- In de eerste helft van de zomer zagen we de cijfers aantrekken. Het wegblijven van de buitenlandse toeristen werd deels goedgemaakt door de binnenlanders: in juli overnachten 50% meer Belgen in ons land dan vorige zomer. Lees het volledige persbericht van Toerisme Vlaanderen hier.
- Maar de nieuwe maatregelen die ingevoerd zijn sinds einde juli, doet die aantrek helaas weer sputteren.
Hoe geven we de campagne een wending?
We hebben met de partners van Vlaanderen Vakantieland beslist om alle ‘grote’ media communicatie (de TV-campagne, de radiocampagne, de grote affiches die nog her en er hingen) daarom even on hold te zetten. We doen dit omdat we merken dat de reisintenties dalen.
Maar we blijven wél communiceren. Gezondheid en veiligheid staan uiteraard voorop, dat benadrukken we bij alles wat we doen:
- Op Vlaanderenvakantieland.be vinden consumenten alle info over de manier waarop je op vakantie gaan mét respect voor de maatregelen.
- We leggen er ook goed uit wat jullie als partners doen om alles coronaproof te maken.
- Die informatie verspreiden we via een social mediacampagne.
- En bij alle content op vlaanderenvakantieland.be wijzen we de consumenten erop dat alle inspanningen gebeuren door de sector, maar dat ze zich zelf ook goed moeten informeren over de laatste updates.
Je kan én mag op vakantie in Vlaanderen…
Tegelijkertijd benadrukken we dat je nog altijd op vakantie kan én mag in Vlaanderen. Meer nog: dat het zelfs een prima manier is om je terug te plooien op je eigen bubbel.
- We hebben een lijst samengesteld met ’ bubbleproof vakanties’ – waarmee we consumenten willen inspireren via social media.
- Komende weken verschijnen een aantal vlogs waarin we gaan benadrukken dat uitbaters je verblijf aangenaam maken mét respect voor de maatregelen.
- We maken de pers warm om te blijven schrijven over het feit dat je zeker nog op vakantie kan in eigen land.
Doe zelf ook mee!
Zelf kan je ook meedoen om dat gevoel te blijven ondersteunen:
- Laat via je kanalen zien hoe jij het aanpakt. Post een foto van jouw veilige plek met #gerustwelkom #vlaanderenvakantieland. Zo laten we zien dat er best veel plekken zijn waar je naartoe kan. Voorbeeldjes vind je hier.
- Moedig je klanten aan – bijvoorbeeld door deze poster op te hangen op een zichtbare plek bij het onthaal – om de ondernemers in de toeristische sector te blijven ondersteunen.