Service en etiquette anders bekeken. Gasten trouw maken aan je zaak. Daar gaat het in deze inspiratiesessie over.
Schrijf je nu in en laat je verrassen door gastheer Vincent Vermeulen zelf. Nu ook te zien tijdens de herhalingen van de serie “Topservice” op Eén.
Als smaakmaker voor de workshop lichtten we alvast een tipje van de sluier over 'De verloren kunst van de etiquette':
Er is meer dan ooit nood aan etiquette, meent Vermeulen. ‘Omdat we ruwer en asocialer worden. In plaats van kortweg ‘ja’ te antwoorden op de vraag of u een koffie wenst, kan je evengoed ‘graag, dat zou fantastisch zijn’ antwoorden. Of op een vliegtuig eerst achterom kijken en contact zoeken alvorens je stoel zomaar achteruit te klappen. Etiquette geeft iemand ook de kans om eruit te springen, bijvoorbeeld door een zakdoek te kunnen aanbieden. Meer in het algemeen helpt ze ongemakkelijke situaties te voorkomen en moet ze je comfortabel doen voelen in zowat alle omstandigheden.’
En geef toe, het is gewoon leuk om de verborgen spelregels van hoffelijk gedrag te kennen en toe te passen. ‘Zodra mensen de etiquette ontdekken, zien ze onmiddellijk de meerwaarde ervan in. Het gaat om kleine zaken, tot in het kleinste kamertje: een bloemetje en snoepjes in het toilet, plus het uiteinde van de papierrol mooi in een driehoekje gevouwen.
Lees het volledige artikel hier
Workshop "Excellente Gastheer" 8 mei:
- Locatie: Radisson Blu Hasselt
- Torenplein 8, 3500 Hasselt
- 9u30 - 12u30 | € 15
- Doelgroep: Limburgse logies, hotels, infokantoren, restaurants, cafés en attracties
- Inschrijven voor deze workshop kan hier
Benieuwd naar de andere workshop? Je vindt hier een overzicht van alle workshops en events.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944