Heb je ooit ook al getwijfeld of je wel in Vlaanderen was? Vanaf deze week rijden in Vlaanderen bussen rond met affiches die Vlaanderen en Limburg op zijn mooist en verrassend tonen. Beelden roepen de verwachting op dat dit een buitenlandse bestemming is, maar tonen Vlaanderen. Kan het uitzicht vanop de terhil in Connecterra niet de vergelijking weerstaan met de Amazone? Laat je verwonderen door de prachtige landschappen in Vlaanderen!
Klimaatvriendelijk
Deze campagne past in de huidige klimaatdiscussie. Het is niet nodig ver te reizen, te rijden of te vliegen om verwonderd te worden door het landschap! Reizen in Vlaanderen Vakantieland houdt je ecologische voetafdruk klein. Meer dan 800 logies liggen op een boogscheut van je deur en staan klaar om je een ontspannende vakantie te bezorgen. Toerisme Limburg blijft samen met de vier andere provinciale organisaties en de private logiessector, investeren in de vzw ‘Logeren in Vlaanderen’. ‘Logeren in Vlaanderen’ promoot het logiesaanbod in het jaarlijkse logiesboek Logeren in Vlaanderen Vakantieland en op de website www.logereninvlaanderenvakantieland.be.
Limburg goed voor 1/3e van de boekingen
Via de vzw Logeren in Vlaanderen werken de provincies samen om Vlaanderen te promoten als reisbestemming: een gastvrije en kwaliteitsvolle nabij vakantie voor jong en oud. Igor Philtjens, voorzitter Toerisme Limburg: “Die samenwerking biedt zeker ook een meerwaarde voor onze provincie. Uit een onderzoek naar de impact van de campagne van vorig jaar blijkt dat Limburg goed was voor maar liefst 1/3 van alle boekingen. Onze provincie blijft duidelijk in trek bij de gasten van ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland.” Niet verwonderlijk, aangezien Limburg volledig voldoet aan de top drie motivaties van gasten om voor een bepaalde regio te kiezen. Met de fietsmogelijkheden voorop, gevolgd door de mooie natuur en de wandelmogelijkheden. Stuk voor stuk sterke troeven van Limburg. De campagnes via Logeren in Vlaanderen zorgden in 2018 voor een bruto omzet van 64,1 miljoen euro voor de toeristische sector. “Ruim 21 miljoen euro daarvan ging naar Limburg. Een belangrijke bijdrage aan de Limburgse vrijetijdseconomie. Daarom blijven we vanuit Toerisme Limburg – naast onze eigen initiatieven ook investeren in deze gezamenlijke promotie”, besluit Igor Philtjens.
Lokale economie
En reizen in eigen land doet je vaak nog meer ontdekken: lokale streekproducten, culinaire hoogstandjes, verrassende musea, uitdagende fiets- en wandelroutes, … Voor de lokale economie is binnenlands toerisme een belangrijke meerwaarde, zowel voor de logies, als voor de plaatselijke horeca en toeristische trekpleisters. De binnenlandse toerist besteedt gemiddeld 530 euro per reisgezelschap tijdens zijn verblijf in Vlaanderen.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944