Met een nationale promotiecampagne nodigen we onze gasten uit om Limburg te komen ontdekken. Zowel op tv, in het straatbeeld als online hebben we de afgelopen weken onze groene provincie in de kijker gezet. Zo stellen we Limburg voor als de ideale vakantiebestemming.
Van Alden Biesen tot de Lommelse Sahara en van dorpscafé Guske tot Karting Genk: in onze videospot trok Matteo Simoni op ontdekking door Limburg. In totaal zagen meer dan 5,2 miljoen potentiële gasten de spot op de kanalen van VTM en VTM2. Daar kunnen we nog 133.000 kijkers bijtellen, die de spot in de cinemazalen konden bewonderen.
Met onze advertentie op een volledige pagina in de kranten van Mediahuis (Het Belang van Limburg, De Standaard, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen) bereikten we met een oplage van 621.000 exemplaren maar liefst 2 miljoen lezers. Ook de bannering op de websites van Mediahuis leverde 2 miljoen vertoningen op.
Vanuit je auto of op de fiets: in het Vlaamse straatbeeld kon je niet naast onze 250 billboards kijken. Zelfs aan de zeedijk fleurden Limburgse hotspots de omgeving op! De Zeelijner, beter gekend als de Kusttram, rijdt nog tot eind mei rond in een Limburgs jasje.
(lees verder onder de foto)
Ook online promootten we Limburg als dé ideale vakantiebestemming. 4 weken lang stond onze videospot, mét Matteo Simoni, in het spotlicht. Daarnaast maakten we gasten ook warm voor een lente-uitstap met onze bloesemvideo. Met advertenties op Google Search, Google Display, YouTube, Facebook en Instagram bereikten we heel wat potentiële gasten: de advertenties werden alvast meer dan 19 miljoen keer gezien, terwijl de video's net geen 2 miljoen keer bekeken werden. Tussen 6 maart en 9 april, de campagneperiode, mochten we ook meer dan 155.000 bezoekers verwelkomen op visitlimburg.be. Ons toeristisch seizoen is alvast goed gestart!
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944