Belgisch en Nederlands Limburg slaan de handen in elkaar voor een grensoverschrijdende campagne om Duitse toeristen aan te trekken. Het doel is om de twee Limburgen te promoten als één sterke reisbestemming voor Duitse vakantiegangers. De campagne krijgt de naam "Limburg x Limburg" . Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) bundelen hun krachten om het volledige toeristische potentieel van de regio te benutten.
Bereik van 3 miljoen
Via digitale billboards in Düsseldorf, Keulen, Aken, maar ook met advertenties in weekbladen en online advertenties willen de Limburgen zo’n 3 miljoen Duitse potentiële bezoekers bereiken. In de campagne willen ze Limburg als een totaalpakket, als één bestemming promoten. De online advertenties leiden potentiële gasten naar de campagnewebsite visitlimburg.de, waar het veelzijdige aanbod wordt voorgesteld via verschillende thema's zoals natuur, landschappen en culinaire hoogstandjes.
2 landen, 1 sterke reisbestemming
Belgisch en Nederlands Limburg bieden vergelijkbare troeven, waaronder kwalitatieve fietsroutes, diverse landschappen, de Maas als centrale levensader, verschillende culinaire ervaringen en een rijke culturele erfenis. Het feit dat Duitsers uit de regio's Nord-Rhein Westfalen en Hessen maar 2 à 4 uur onderweg zijn met de auto, maakt de Limburgen extra aantrekkelijk. “We willen zowel Belgisch als Nederlands Limburg als aantrekkelijke toeristische bestemmingen versterken door ons toeristische profiel een grensoverschrijdende dimensie te geven. Door samen te werken, versterken we onze capaciteit en vergroten we de economische impact van onze inspanningen onder de noemer ‘Limburg x Limburg”, aldus beide gedeputeerden.
Extra omzet bij ondernemers
Het is niet de eerste keer dat beide provincies samenwerken om de regio te promoten. Ook campagnes uit het pre-coronatijdperk waren al succesvol te noemen en verwacht wordt dat ook deze keer de lokale ondernemer de vruchten zal kunnen plukken van de campagne: “De campagne zal beide Limburgen (opnieuw) in de spotlight zetten, zodat we dit najaar en ook nog volgend jaar meer Duitse dag- en verblijfstoeristen zullen verwelkomen. Op die manier zorgen we voor extra omzet bij ondernemers in héél Limburg”, aldus Satijn.
Visitlimburg.de
Op de website www.visitlimburg.de is het unieke gezamenlijke aanbod van Belgisch en Nederlands Limburg vanaf nu te bekijken aan de hand van mooie thematische verhalen. 'Limburg x Limburg' is voor Duitse gasten de sleutel tot het ontdekken van deze reisbestemming dicht bij huis.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944