Op maandag 12 en dinsdag 13 december verwelkomden we 42 partners voor onze eerste workshopreeks Instagram voor toeristische ondernemers. Onder begeleiding van experte Sofie Smulders doken we in bijschriften, bio's en betrokkenheid. Kon je er niet bij zijn of wil je graag je geheugen nog eens opfrissen? Met deze 5 tips kan je zelf aan de slag om jouw uitbating een online boost te geven!
Tip 1: authentiek > commercieel
Jouw commercieel verhaal vertellen is niet meer genoeg. Instagramgebruikers verwachten authentieke content en ze willen jóúw verhaal horen. Ga dus op zoek naar een mooie balans tussen authentieke en commerciële content.
Tip 2: durf, durf, durf
Durf testen en experimenteren, spelen en leren. Alleen als je het doet, weet je of iets werkt. Maar let op: vergelijk jezelf alleen maar met jezelf. Wat voor anderen werkt, werkt niet altijd voor jou en omgekeerd.
Tip 3: speel spion
Ga eens op onderzoek naar je volgers: wat zie je op hun profiel? Wat staat er in hun bio? Wat zijn hun interesses en welke hashtags gebruiken ze vaak? Ontdek wat je volgers bezighoudt en speel daarop in met jouw content.
Tip 4: het ideale getal
2 berichten per week en 2 Stories per dag zou ideaal zijn om een community te bouwen. Zeg dat de baas van Instagram het gezegd heeft!
Tip 5: Instagram of Facebook?
Facebook wordt steeds meer een informatief platform: je vindt er het laatste nieuwe menu van die horecazaak, dat laatste beschikbare slaapplekje in een logies of de aankondiging van een evenement. Instagram daarentegen is niet bedoeld om informatie te delen, maar om te inspireren. Met jouw content vertel je jouw authentiek verhaal en maak je gasten warm om jouw adresje te komen testen.
Meer van dat?
Duik dan in onze videoreeks Instagram Werkt of schrijf je in voor de herhaling van de workshops! Meld je nu aan voor de wachtlijst.
Toerisme Limburg vzw | Universiteitslaan 3 | 3500 Hasselt | +32 11 30 55 00 | info@toerismewerkt.be
BTW BE0420.092.944 | RPR Antwerpen, afd. Hasselt RPR 420 092 944